עודד טירה: אין למבקר המדינה מיומנות וראיה אסטרטגית רחבה

באמת בתקופתו הלכו על פיתוחים שהולכים ומתפתחים ומתחזקים בימינו ולכן יכול להיות שהחלטת ממשלה כזה או אחרת שהמבקר מבקר אותה עוברת לעדיפות שניה
עמית דניאל No Comments on עודד טירה: אין למבקר המדינה מיומנות וראיה אסטרטגית רחבה

תא"ל במיל', עודד טירה, בשיחה עם הרב משה בן לולו: "מי שלא משנה עדיפויות מפעם לפעם, הוא חמור" • "פועלים בשלושת הרבדים אבל מפעם לפעם בהתאם להתפתחויות, משנים את סדר העדיפויות" • וגם, מה אולמרט אמר על נושא המיגון?

צילום: דוברות הכנסת
באמת בתקופתו הלכו על פיתוחים שהולכים ומתפתחים ומתחזקים בימינו ולכן יכול להיות שהחלטת ממשלה כזה או אחרת שהמבקר מבקר אותה עוברת לעדיפות שניה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דו"ח המבקר שפורסם בשבוע שעבר בעניין הביטחוני עודנו תופס כותרות. בעניין הזה שוחח תא"ל (במיל') עודד טירה עם הרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך" ושטח את משנתו באשר למסקנות הדו"ח ולמציאות בשטח.

"המבקר עושה דו"ח טכני" אמר טירה והוסיף "הוא מתעסק במה קוים ומה לא קוים. מטבע הדברים, המבקר נטול ראיה כוללת. בנושא המיגון צריך להבין שיש פה שלושה רובדים שונים. יש רובד של מניעת חימוש מהאוייב. שלא יירה. כמו ששומעים מדי פעם ממקורות זרים שישראלים התקיפו שיירה של חיזבאללה. הרובד השני הוא הגנה אקטיבית. כמו כיפת ברזל הממגנת את האזרחים. הרובד הנוסף הוא שאם בית נפגע שיהיה מוגן. זה כמובן ברירת מחדל. פועלים בשלושת הרבדים אבל מפעם לפעם בהתאם להתפתחויות, משנים את סדר העדיפויות".

"בזמנו, אולמרט אמר, שלא נמגן את עצמנו לדעת" מספר טירה "ובאמת בתקופתו הלכו על פיתוחים שהולכים ומתפתחים ומתחזקים בימינו ולכן יכול להיות שהחלטת ממשלה כזה או אחרת שהמבקר מבקר אותה עוברת לעדיפות שניה. אין לו מיומנות בדבר הזה, הוא לא אסטרטג. אין לו ראיה אסטרטגית רחבה" אומר טירה.

"יש רובד של חוק בכנסת, יש החלטת ממשלה ויש תקנת שר" מחלק טירה את ההחלטות בנושא לשלושה רובדים "החלטת ממשלה יש לה את העצמה שלה, אבל היא לא יותר חזקה מהתפתחות העניינים. יכול להיות שמשנים החלטת משלה קודמת בגלל מצב נתון. אם היו רוצים להיות מוגנים מכל שינוי ותפנית אסטרטגית, היו צריכים לחוקק חוק 'חוק מיגון העורף' ואז מי שלא רוצה לקיים את החוק או מי שלא משנה את החוק כי הוא חושב שהמציאות השתנתה עובר על החוק ומי שעובר חוק הולך לבית סוהר. לא אומר להתעלם מהחוק, הדו"ח חשוב וחשוב שתהיה ביקורת. אבל צריך לנתח את הדו"ח ע"פ העדיפויות. מי שלא משנה עדיפויות מפעם לפעם, כמו בניהול אסטרטגי, הוא חמור" אומר טירה.

האזינו:



0 תגובות